Det står nu klart att Marknadsföreningen i Örebro väljer Four PR som sin PR- och kommunikationsbyrå. Samarbetet innefattar strategiskt PR- och kommunikationsarbete för att lyfta föreningen till nästa nivå.
Marknadsföreningen i Örebro är en förening för marknadsförare av olika slag i Örebroregionen. De jobbar för att öka kompetensen kring – och viljan att använda sig av – marknadsföring som säljmedel.
Bland annat jobbar Marknadsföreningen med ett antal kompetenshöjande träffar varje år som kallas marknadsmål, dessutom är de huvudsamordnare och instiftare av reklamtävlingen Guldvivan som arrangeras varje år i Örebro.
– Vi hoppas att det här samarbetet ska lyfta Marknadsföreningen i Örebro till nya nivåer, i så väl anseende som medlemsantal. Vi tror att man måste jobba aktivt med sin PR för att få de resultat som man önskar vad gäller exempelvis Marknadsföreningens varumärke i Örebro, säger Daniel Bergqvist, ordförande för Marknadsföreningen i Örebro.
Four PR kommer främst att fokusera på att lyfta Marknadsföreningens varumärke, samt synliggöra det arbete som Marknadsföreningen genomför. Four PR kommer bland annat att vara inblandade i PR-planeringen för reklamtävlingen Guldvivan 2011.
– Det känns superkul att de valde oss, med tanke på att vi är en lokal byrå som brinner för alla våra lokala marknadsförare precis lika mycket som de gör. Vi tror att det här kommer bli ett spännande och givande samarbete för båda parter, säger Filip Jarl, VD på Four PR.
Samarbetet kommer att löpa över ett års tid. Efter avtalstiden kommer båda parter utvärdera hur de tycker PR-arbetet fungerat.