Relationer är grunden i framgångsrika företag

Det går inte att nog betona hur viktiga goda relationer är i företagande. Det är ständigt ett återkommande tema på seminarier, i tidningsartiklar och i bloggar. Nu senast ramlade jag på ett blogginlägg av Agneta Berliner på sajten affarsliv.biz. Där tas PEAB upp som exempel, efter ett föredrag av grundaren Erik Paulsson.

Men det som etsade sig fast – och som genomsyrade hela Erik Paulssons berättelse kring affärer och entreprenörskap – var hur goda relationer är grunden för goda affärer. Relationer och förtroende. Relationer till medarbetarna. Relationer till kunderna.

– Agneta Berliner, affarsliv.biz

Vi kunde inte sagt det bättre själva. Relationer är A och O!

Alla företag har ett antal olika grupper som det behöver ha goda relationer till (självklart finns det inga grupper som man bör ha dåliga relationer till, men några kan vara extra viktiga). Att arbeta aktivt med de här relationerna, för att hålla dem goda, är ofta det som skiljer framgångsrika företag från mindre framgångsrika. Och det är precis det som är PR. PR = Public Relations = Relationer till intressegrupper. Arbeta aktivt med din PR så kommer affärerna. Det är det vi kallar affärsdrivande PR.

Vill du också bli bättre på att jobba med dina och ditt företags relationer? Kontakta ett antal PR-byråer och begär in förslag på vad de tycker att du bör utveckla. Det kommer att gynna dina affärer och ditt företag!

Googla på ”affärsdrivande pr” eller på ”pr-byrå”, gärna tillsammans med din stad, så hittar du säkert kontaktuppgifter till olika PR-byråer.

Våra kontaktuppgifter hittar du här.