Johanna Lidman och Linnea Karlsson – nya på Four PR
Pr- och kommunikationsbyrån Four PR fortsätter plocka nya kunduppdrag och anställer nu därför två nya medarbetare för att klara av den ökade kundtillströmningen. Först in var pr-konsulten Johanna Lidman och bara en vecka senare började pr-assistenten Linnea Karlsson. De tillträdde båda sina tjänster i mitten av april.
En tydlig trend i kommunikationsvärlden är att även stora kunder börjar söka sig till mindre byråer, och de småskaliga landsortsbyråerna står sig bra i konkurrensen med storstädernas giganter. Denna trend har även Four PR från Örebro märkt av, och för att klara alla nya kunduppdrag har två personer nyanställts i bolaget.
– Vi växer så det knakar, bokstavligen. Det här är minst sagt superviktiga rekryteringar för oss, som möjliggör att vi kan fortsätta leverera på topp till våra kunder, i en period där vi växer något snabbare än kostymen i nuläget är sydd för, säger Martin Ruist, vd på Four PR.
Först in var Johanna Lidman, tidigare marknadsförare för tre Peugeot-handlare i Mellansverige. Johanna har dessutom en examen inom media och kommunikation från Örebro universitet. En vecka senare började Linnea Karlsson, nyexaminerad från Kommunikations- och PR-programmet på Linnéuniversitetet.
– Vi får genom Johanna och Linnea in en bra mix av kompetens och personlighet som väl kompletterar oss andra. Att få till en dynamisk arbetsgrupper är a och o för oss som liten byrå, förklarar Martin Ruist.
Sedan tidigare jobbar även, utöver grundarna Martin Ruist och Fredrik Stengarn, välmeriterade britt-svensken John Kennedy deltid i bolaget som senior rådgivare. Four PR:s styrka ligger inom B2B och kunderna finns både i och utanför Sverige samt i skilda branscher. Genom samarbetsnätverket Northern PR Network har byrån också lokal närvaro i hela Skandinavien.