WER Agenturer bestämde sig inför 2018 att koppla på PR i deras redan befintliga marknadsföringsmix. Valet av PR-partner föll på oss på Four PR. Pontus Eriksson, marknadschef på WER, varför väljer ni att börja satsa på PR?
– Vi har under en längre tid identifierat WER:s PR-arbete som ett område vi behöver utveckla och förstärka. Historiskt så har det skötts utan den kontinuitet som man önskar och kontakten med press har i stort sett endast skett vid produktlanseringar. Viljan att göra mer här har många gånger fått se sig besegrad av operativt arbete och en brist på kunskap om hur. Men det är dags för förändring! Det pågår ett samtal i media, på webben, i forum, ett samtal som vi vill vara med i och som vi har något att tillföra till.
Berätta kort om WER, vad gör ni?
– WER är en importör och grossist med bileftermarknaden som primär målgrupp. Affärsidén är i korthet att genom lokala återförsäljare förse en professionell slutförbrukare med premium produkter.
Vad är er viktigaste PR-fråga?
– Arbetsmiljö är den fråga som vi kommer driva hårdast. Många av de arbetsuppgifter som ”våra” slutförbrukare har innebär vissa risker för hälsan. Några av dessa risker borde inte finnas, andra kan minimeras och ytterligare några bör man veta tillräckligt mycket om för att kunna fatta informerade beslut. Här har vi lång erfarenhet och mycket att tillföra.
Varför valde ni oss på Four PR som samarbetspartner?
– Jag känner Fredrik Stengarn sen vår tid ihop på Örebro universitet, och såvitt jag kommer ihåg var han ett ess och det tror jag inte har förändrats. Men framförallt så har alla i ert team varit väldigt professionella och pålästa i all vår kontakt hittills. Jag känner mig trygg!
Något du vill tillägga?
– 2018 är året det händer! Four PR ta mig dit!
Tack. Det här kommer bli ett kul samarbete!
Läs mer om WER på www.wer.se