3 av 10 upplever att kollegorna inte bryr sig om varandra och omkring 50 procent av medarbetarna tycker inte att cheferna är bra på att delegera, samordna samt involvera medarbetarna i beslut som rör deras arbete. Resultaten kommer från Great Place to work nationella medarbetarundersökning som genomfördes 2023 och sätter fingret på en viktig utmaning som arbetsgivare står inför.
En god kommunikation på jobbet är en viktig komponent för att både medarbetare och chefer ska trivas, göra ett bra jobb och vilja vara kvar på arbetsplatsen. Därför har Four PR nu tagit fram en kortare utbildning som bidrar med kunskap om hur ni kan använda internkommunikationen som ett verktyg för att maximera engagemanget på kontoret. Perfekt aktivitet för höstens kickoff eller uppstartskonferens.
Utbildningen innehåller bland annat:
– Värdegrundens roll i arbetet med att stärka arbetsgivarvarumärket
– Tonalitetens roll – något som är viktigt att tänka på i samtal, mail och kalenderinbjudningar
– Inspirerande case från verkligheten – exempel på hur företag har jobbat med sin interna kommunikation
– Workshop-moment där deltagarna får engagera sig i praktiska övningar
– Hur stolta medarbetare kan bli goda ambassadörer och hur ni når dit
– Konkreta kommunikationstips som ni kan ta med er till vardagen på kontoret
Omfattning: 2 h på plats, samt förberedelser och sammanställning.
Utbildningen leds av två erfarna PR-konsulter från Four PR som har en bred bakgrund inom frågor som rör internkommunikation, arbetsgivarvarumärken och organisationskultur.
Efter utbildningen bokar vi in ett uppföljningsmöte digitalt med er ledningsgrupp där vi ger en kort analys och rekommendation på insatser utifrån resultatet av workshop-momentet.
Pris: 25 000 kr.
Allmänna villkor gäller.
Låter det intressant? Kontakta Hannes Kataja på hannes.kataja@fourpr.se. Upplever ni en specifik utmaning på er arbetsplats kopplat till medarbetarnas engagemang? Vi kan självklart ta fram ett anpassat upplägg för just er organisation.