PR-lansering | Att sätta en hoj i händerna på nya målgrupper

2017 fick Four PR i uppdrag att driva PR och vara eventstöd för Husqvarna Motorcycles Scandinavias lansering av de nya motorcykelmodellerna VITPILEN 401, SVARTPILEN 401 och VITPILEN 701.

De första VITPILEN- och SVARTPILEN-koncepten visades upp på EICMA (Europas största motorcykelmässa) redan 2014, där satte Husqvarna Motorcycles sin vision om framtidens landsvägsmotorcykel. Avancerad teknik möter autentiskt, ren design för att leverera en modern upplevelse av stadskörning.

30 november 2017 hölls ett lanseringsevenemang för de nya landsvägsmotorcyklarna. Four PR var PR-partner inför lanseringen och fick i uppdrag att analysera och ta fram relevanta medier och influencers till en, för Husqvarna Motorcycles, ny målgrupp. Utöver att driva PR för lanseringen tog Four PR även en mer operativ roll i eventproduktionen och produktionsledningen för lanseringsevenemanget som hölls på Fotografiska museet i Stockholm. Efter eventet ansvarade Four PR för uppföljning och bevakning av press och sociala medier.

Målet med PR-insatsen var att ta fram relevanta personer som skulle komma på lanseringsevenemanget samt att de nylanserade produkterna skulle omskrivas i media och spridas i relevanta sociala kanaler. Antalet gäster på lanseringseventet var över förväntan och lanseringen omskrevs i både branschmedia och livsstilsmagasin och hade dessutom stort genomslag i sociala medier.

– Vi är supernöjda med samarbetet vi haft med Four PR inför och under vår lansering. Det har varit en trygghet att jobba med en professionell byrå som verkligen visar att de vet vad de gör, säger Dalida Matiros, Marketing Manager, Husqvarna Motorcycles Scandinavia.

Läs mer om Husqvarna Motorcycles här: http://www.husqvarna-motorcycles.com